lördag 18 oktober 2008

Vegansk kladdkaka

Nu gör jag den inte vegansk som receptet bjuder men man kan om man vill. Vilket som är den asgo.

Kladdkaka choklad


50 g smält margarin
Drygt 1 dl sojagrädde
3 dl socker
4 msk kakao
1 tsk salt
1½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker

Rör ihop alla ingredienserna. Vispa inte. Häll smeten i form med löstagbar kant. Grädda i 200 grader ca 20 min


Deb här ska jag prova men inte gjort än, gillar sirapsinlägget där. Ni som känner mig vet att jag tänker.. dadelsirap...

Ingredienser
150 g mjölkfritt margarin
2 msk ljus sirap
3 1/2 dl socker
3 dl mjöl
1 dl kakao
1 1/4 dl vatten/sojagrädde

Gör så här:
Smält margarinet. Rör i sirapen. Blanda i socker och sikta i mjöl och kakao. Blanda i vätskan. Häll upp i ugnssäker form och grädda i 175 grader i 20 minuter.

1 kommentar:

Thomas Öberg sa...

Vad gott det blev. Tack för receptet!